Autolifti un autopacēlāji
Jūsu projektā ir paredzēta pazemes autostāvvieta, taču nav iespējas ierīkot nobrauktuvi? Izmantojiet autoliftu vai autopacēlāju!
Kāda ir atšķirība starp autoliftu un autopacēlāju? Autolifts būtībā ir pasažieru-kravas lifts ar ļoti liela izmēra kabīni (min. 14 m2), ļoti liela platuma automātiskajām durvīm un standarta automātisko vadību, kas aprīkots ar dažām papildus ierīcēm (luksoforu, kabīnes sienu aizsarglīstēm, atdurēm un papildus kontroles fotoelementiem automašīnas pareizai novietošanai kabīnē). Autolifta ātrums var būt līdz 1,0 m/s (teorētiski pat vairāk), kā arī gandrīz neierobežots pacelšanas augstums un pieturu skaits. Autolifts ir piemērots ēkām ar lielu kustības intensitāti (piemēram, biroju ēkās).
Autopacēlājs ir vaļēja platforma, kuras ātrums ir ierobežots līdz 0,15 m/s, pacelšanas augstums ir maksimums 16 metri, neliels startu skaits. Izšķir divu veidu autopacēlājus - ar vadītāju (visa brauciena laikā jātur nospiesta vadības poga) vai bez cilvēku pārvietošanas.
Salīdzinot ar autoliftu, autopacēlājam vajadzēs mazāku šahtu, un tas būs ievērojami lētāks. Autopacēlājam bez cilvēku pārvietošanas būs mazāk drošības ierīču, tāpēc šis variants būs vislētākais.
Izmantojot autoliftu vai autopacēlāju ēkā, jārēķinās, ka šīs ierīces, tāpat kā jebkurš cits mehānisms, var sabojāties, tāpēc ļoti svarīgi, lai lifta vai pacēlāja apkopi veiktu tas pats uzņēmums, kurš šo iekārtu ir uzstādījis, tātad apmācīts ātri atrisināt jebkuru gan elektronisku, gan mehānisku problēmu.
Ieteikumi arhitektiem:
Ja plānota liela pazemes autostāvvieta (vairāk nekā 100 automašīnas), vai arī divu un vairāk stāvu autostāvvieta, ieteicams iebūvēt divus autoliftus. Autopacēlājus ieteicams izmantot tikai ēkās ar mazu automašīnu skaitu, jo šīm iekārtām ir mazs startu skaits stundā un, intensīvi lietojot, tās var ātri pārkarst.
Ja vēlaties saņemt kompetentu konsultāciju, lifta rasējumus iestrādei projektā, kā arī cenu piedāvājumu, lūdzu, sazinieties ar mums.